İade Edilen Ürünlerde Kargo Ücreti

İade edilen ürünlerde kargo ücretinin kim tarafından karşılanacağı son zamanlarda sürekli karşımıza çıkmaktadır.

Gelişen teknoloji ve yaygınlaşan internet erişimi ile birlikte internet alışverişlerine ilgi her geçen gün artıyor. Covid-19 salgını nedeniyle önemi artan e-ticaret alışverişleri son yıllarda hem ülkemizde hem de dünya genelinde en çok tercih edilen alışveriş yöntemlerinden biri haline geldi. 

İstenilen ürüne hızlı ve zahmetsiz ulaşabilme, markalar arasında fiyat karşılaştırması yapabilme gibi imkânlara sahip olması dolayısıyla e-ticaret alışverişleri her yaştan alıcı tarafından tercih ediliyor.

Günlük yaşamı kolaylaştırdığı gibi internet alışverişlerinin bu denli yaygınlaşması bazı problemleri de beraberinde getiriyor. Bu problemler ile karşılaşan tüketiciler ise hangi haklara sahip oldukları konusunda bir dizi soru ile karşı karşıya kalıyor.

Tüketicilerin en sık karşılaştığı problemlerden biri ise iade edilen ürünlerde kargo ücretinin kim tarafından karşılanacağı konusu..

Çoğu tüketici, herhangi sebep ileri sürmeksizin Cayma Hakkını kullanarak ya da ürünün ayıplı olması dolayısıyla yapacağı iadelerde kargo ücretinin satıcıya ait olduğunu bilmiyor.

İade edilen ürünlerde tüm kargo masrafları satıcıya ait..!

İnternet üzerinden yapılan alışverişler Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine tabidir. Bu yönetmeliğin 12. maddesinde satıcı veya sağlayıcının sorumluluklarının neler olduğunu açıkça belirtilmiştir. Yönetmeliğe göre ;

  • Tüketicinin Cayma Hakkını kullandığına ilişkin bildirim satıcıya ulaştıktan sonra 14 gün içerisinde satıcı, kargo masrafları da dâhil olmak üzere tahsil ettiği tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

  • Satıcı geri ödemeyi tüketiciye herhangi bir masraf ve yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

  • Satıcı dilerse iadenin hangi kargo şirketi ile yapılması gerektiğini seçebilir ve tüketici yine hiçbir bedel ödemeksizin seçilen kargo şirketi aracılığıyla ürününü geri gönderebilir.

İnternet üzerinden alınan ürünler ayıplı olsun ya da olmasın tüketici hiçbir gerekçe göstermeksizin, ürünün teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde kanunun kendisine verdiği Cayma Hakkını kullanarak iade talebinde bulunabilir. Bu talebi Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde belirtilen “Örnek Cayma Formunu” doldurarak veya satıcının internet sitesi üzerinden yönlendirdiği formu doldurarak iletebilir.

İade sürecinde tüketicinin yaptığı tüm masrafların -bu masraflara kargo ücreti de dahil- tüketiciye iadesi zorunludur. Bu kapsamda tüketiciye, ürün bedelinin tamamı ve ürün iadesinin kargo ücreti satıcı tarafından eksiksiz olarak geri ödenmelidir.

Ürün iadelerindeki kargo ücreti, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve bu kanunun uygulama yönetmeliği gereğince satıcı veya sağlayıcı firmaya aittir.

Paylaş:

Yardıma mı ihtiyacınız var? Bize yazın.